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Ours Barbu

La fin du Bismarck

Messages recommandés

en fait, il y en avait 2 même post alors j'ai voulu en supprimer 1 et valider l'autre mais ça a pas marché...

Ah !!! :D mes post

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au fait, pour en revenir au Bismarck, je suis en train de faire une fiche technique qui seras bientôt(enfin, j'espére) disponible dans la rubrique Histoire WWII>Armement et materiel :)

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ben tu sais, y'a pas beaucoup de diférences entre eux... ça ferait un peu doublon.fait plutôt dans l'anglais ou l'américain ou encore le japonais... :) y'a encore personne dessus...Yamato, Hood, Arizona...et tous les autres...

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pour ce que j'ai appris,il me semble que la marine la plus moderne à l'époque était la marine Italienne?juste devant les allemands.......en effet le manque d'expérience et le mauvais emploi a donné l'avantage aux alliés.......mais le fin du fin ce n'est pas les batiments de surface...les sous mains ont été une réelle révolution.....et on modifié considérablement les doctrines maritimes de l'époques..................pour ce qui est du Flak 88 ,il était utilisé avec des charge creuses.....pour lutter contre les blindé russes et aussi de l'infanterie........il y a eu aussi la Flak 105 MM moins connu d'ailleurs... :)

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pour ce que j'ai appris,il me semble que la marine la plus moderne à l'époque était la marine Italienne?juste devant les allemands.......en effet le manque d'expérience et le mauvais emploi a donné l'avantage aux alliés.......mais le fin du fin ce n'est pas les batiments de surface...les sous mains ont été une réelle révolution.....et on modifié considérablement les doctrines maritimes de l'époques..................pour ce qui est du Flak 88 ,il était utilisé avec des charge creuses.....pour lutter contre les blindé russes et aussi de l'infanterie........il y a eu aussi la Flak 105 MM moins connu d'ailleurs... :)

La marine italienne manqué surtout d'aéronaval ce qui lui à couté sa défante de la mer méditeranné,ces appareils peu nombreux n'étaient pas assez pour assurer la protextion aérienne de toute leur flotte qui devenait en consequence très fragile contre les attaques d'avions embarqués ennemiesPour le 88,il est au départ une pièce d'artillerie de la Flak, il n'est adapter que quelques plus tard dans la Pack ce qui fait que les charges creuses n'apparaissent qu'au milieu de la guerre

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pour la marine italienne, c'est Mussolini qui en avait une conception tres particuliére. il a une marine tres moderne, même si le probléme reste l'acier qui est de mauvaise qualité, mais Mussolini considére les portes avions comme de la science fiction et du coup, la marine italienne n'as pas de soutiend aérien efficasse.

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suite3quand il a ouvert le feu sur le Hood, photo prise toujours a partir du prinz eugen Image IPBle hood lui même avant son explosionImage IPBla le bismarck touché et qui recoit les dernier coups de grace du dorsetshireImage IPBImage IPBImage IPBet la le reste de la carcasse de l'epave à 5000 mètre de profondeur!Image IPBImage IPBvoila il y'en a encore d'autre sur le net!

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voila le yamato ( attention ces images je les ai aggrandis personellement, pour voir plus certain détails!!!!)Image IPBvoici les deux les plus balaises, le yamato et le musashi et un croiseur lourd dans le golf de Brunei!!Image IPBvoici la flote impériale qui part de bruneiImage IPBImage IPBImage IPBImage IPBImage IPBImage IPB

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et voici les dernières heures du Yamato! désolé pas encore traduit!!

7 April 1945:0200: The Attack Force, zigzagging at 22 knots on a southerly course, passes the Miyazaki coast and reaches the entrance to Osumi Kaikyo Channel. Speed is slowed to 16 knots.0600: YAMATO launches her Aichi E13A1 Type 0 "Jake" reconnaissance floatplane. 0630: Six Mitsubishi A6M Zeke fighters of Vice Admiral Ugaki's 5th Air Fleet's 203rd Naval Air Group arrive to provide air cover. For the next three and one-half hours, a total of 14 Zekes from the Kasanbara air base on Kyushu, provide cover in small groups. YAMATO's "Jake" returns to Kyushu. 0657: ASASHIMO begins lagging behind the force with engine trouble. 0832: The Attack Force is sighted by a searching Grumman F6F Hellcat from USS ESSEX (CV-9). 0840: The Attack Force briefly sights seven "Hellcat" fighters, but they are not seen by the escorting Zekes.1014: The Attack Force sights two large Martin "Mariner" PBM flying boats. The Japanese also spot the HACKLEBACK trailing the Attack Force.1017: YAMATO turns towards the planes and opens fire unsuccessfully as does cruiser YAHAGI. While YAHAGI jams their sighting messages, YAMATO receives a report from a Japanese scout plane that Task Force 58 has been located east of Okinawa, 250 nautical miles from the Attack Force.1018: The aircraft are lost behind the clouds. Both ships cease firing.1022: The Attack Force turns towards Sasebo.1107: YAMATO's Type 13 air search radar operator reports contact with a large aircraft formation at his set's maximum range of 63 miles. He reports the formation at bearing 180, heading north, and splitting into two groups. All ships increase speed to 25 knots and commence a simultaneous turn. 1115: A report that had been delayed for 25 minutes by ransmission and decoding, is received finally. It says that the Kikaigashima Island lookout station saw 150 carrier planes heading northwest. Just then, eight F6F Hellcats appear and begin circling over the force to maintain contact until the main formation arrives. YAMATO and YAHAGI open fire, increase speed to 24 knots and commence a series of sharp evasive maneuvers.Air search reports two groups of aircraft, range 44 miles, closing at high speed. The sky is still overcast and visibility is poor. Then radar reports the closing aircraft have turned towards the force. The Attack Force resumes zigzagging. 1129: The Attack Force turns to course 205, towards Okinawa.1222: A lookout spots three Japanese troopships on bearing 0250 heading for Amami-Oshima. 1232: A lookout spots American planes 25 degrees to port, levation 8, range 4,375 yards, moving to port. This is the first wave of 280 aircraft (132 fighters, 50 bombers, 98 torpedo planes) from Task Group 58. 1's USS HORNET (CV-12), HANCOCK (CV-19), BENNINGTON (CV-20), BELLEAU WOOD (CVL-24) and SAN JACINTO (CVL-30) and from Task Group 58. 3's USS ESSEX (CV-9), BUNKER HILL (CV-17), BATAAN (CVL-24) and CABOT (CVL-28). Lagging behind the main force, destroyer ASASHIMO is attacked and sunk by aircraft from SAN JACINTO. 1234: YAMATO opens fire with her two forward main turrets and AA guns.1235: YAMATO stops zigzagging and increases speed to 24 knots. Her nine 18.1-inch guns firing Sanshikidan beehive shells, twenty-four 127-mm. AA guns and one hundred fifty-two 25-mm AA guns all open fire. The American planes release their bombs and torpedoes and strafe the bridge with machine-gun fire. 1240: YAMATO is hit by two AP bombs. Smoke rises from the vicinity of the mainmast and a bomb explodes in the same area. The aft secondary battery fire control, secondary gun turret and the air search radar are knocked out. The Attack Force changes course to 100 degrees. Helldivers from BENNINGTON and HORNET attack from port. At flank speed, YAMATO commences a right turn but two 1000-lb AP bombs hit her. The first explodes in the crew's quarters abaft the Type 13 radar shack. The second penetrates the port side of the aft Command station and explodes between the 155-mm gun magazine and main gun turret No. 3's upper powder magazine. It starts a fire that cannot be extinguished and rips a 60-foot hole in the weather deck. One Helldiver is shot down, another is damaged badly. 1243: A section of five low-flying Avengers from HORNET start a torpedo run from the port, bearing 70 degrees. YAMATO, at 27 knots flank speed, heels to starboard in evasive action. The Avengers drop three torpedoes. One strikes her port side near the forward windlass room. One Avenger is shot down. The YAMATO ships 2,350-tons of water. Damage Control counterfloods with 604-tons of water. Fourteen F4U Chance-Vought Corsairs from BUNKER HILL strafe and rocket YAMATO but cause only minor damage. 1245: Thirty-four Hellcats, 22 Helldivers and one Corsair attack YAMATO's escorts. DesDiv 17's HAMAKAZE takes a near miss on her starboard quarter that disables her starboard shaft. 1247: A torpedo strikes HAMAKAZE starboard, aft of amidships and she jackknifes. SUZUTSUKI takes a 500-lb GP bomb hit to starboard, abreast her No. 2 gun mount. Two dud rockets hit FUYUTSUKI. 1250: The first attack wave retires. Destroyer SUZUTSUKI wreathed in black smoke, burns furiously. The light cruiser YAHAGI, without headway, drifts helplessly behind the main force. YAMATO, despite hits by two bombs and one torpedo, maintains flank speed. 1300: YAMATO changes course to 180 degrees, due South.1302: Her remaining air search radar reports the approach of a second attack wave. The Attack Force changes course due south to 180 degrees. 1302: Fifty aircraft from ESSEX and BATAAN are sighted approaching from the SSW, range 18.5 miles.1322: YAMATO increases speed to 22 knots. A Corsair from ESSEX drops a 1000-lb GP bomb that hits the superstructure in the port bow area. Twelve Helldivers claim several hits near the bridge and main gun turret No. 3. Five Helldivers are damaged by AA fire.1333: Another 110 aircraft from Task Group 58. 4's YORKTOWN (CV-10), INTREPID (CV-11), LANGLEY (CVL-27) engage the Attack Force. This time all the attacks are concentrated against the battleship. Twenty Avengers make a new torpedo run from 60 degrees to port. YAMATO starts a sharp turn to port but three torpedoes rip into her port side amidships. Her auxiliary rudder is jammed in position hard port.YAMATO has taken a total of four torpedo hits. She ships about 3,000-tons of seawater. She lists about seven degrees to port. Damage Control counter-floods both starboard engine and boiler rooms and almost entirely corrects the list.YAMATO starts a turn starboard to course 230 degrees. One of her lookouts spots the tracks of four torpedoes approaching. The first torpedoes pass by harmlessly, but the remaining two strike her port amidships. She takes on a heavy list to port and her speed drops to 18 knots. Armor-piercing and other bombs make a shambles of her upper works.1342: YAMATO turns hard to port. She continues to throw up a screen of desperate flak fire. One Avenger is shot down but her barrage is largely ineffective because each AA battery fires independently without coordination. The escorts cannot defend the flagship either.1402: Three bombs explode port amidships, five minutes later a torpedo hits her starboard side amidships. Ten minutes later, two more torpedoes strike her port side. YAMATO's list increases to about 15 degrees and her speed slows to 12 knots.Executive Officer Nomura Jiro reports to Captain Aruga that his damage control officers are all dead and that the counter-flooding system can no longer correct the list. He suggests that the order to abandon ship be given. The Fleet Commander, Vice Admiral Ito, orders the mission cancelled and directs the remaining ships to pick up as many survivors as possible. The Emperor's portrait is removed.1405: Light cruiser YAHAGI, hit by 12 bombs and seven torpedoes sinks exactly one minute after the last bomb hits. LtCdr (later Captain) Herbert Houck, the leader of 43 TBM Avengers of VT-9 from YORKTOWN, detaches Lt Thomas Stetson's six Avengers in a final torpedo attack from the ship's starboard side. Stetson's crewmen reset their Mark 13 torpedoes' running depth to 20 feet. Listing heavily to port, YAMATO's exposed hull is hit by several more torpedoes. She rolls slowly over her port side on her beam ends. 1423: YAMATO's No. 1 magazine explodes and sends up a cloud of smoke seen 100 miles away. She slips under followed by an underwater explosion. YAMATO sinks at 30-22 N, 128-04 E. 269 survivors are rescued including Rear Admiral Mori*****a Nobuei, Chief of Staff, Second Fleet (and former YAMATO skipper). Vice Admiral Ito and YAMATO's skipper Captain Aruga and 3,063 men are lost. Aruga receives a rare double promotion posthumously to Vice Admiral on the request of Admiral Toyoda. Later that day, the battered destroyers ISOKAZE and KASUMI are scuttled and sink. 1,187 crewmen of DesRon 2's light cruiser YAHAGI and the four destroyers are also lost. The Imperial Japanese Navy ceases to exist as a fighting force. The Americans lose 10 aircraft and 12 crewmen.

et les images qui vont avec!!Image IPBImage IPBImage IPBdegatsImage IPBImage IPBImage IPBet la la fin Image IPB

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Sympa les images Leclerc. :) Heureusement que les allemands n'ont pas produit une flotte entière de Bismarks et les japonais une flotte compléte de Yamamotos car la guerre maritime aurait alors était terriblement difficile pour les navires alliés.

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Sympa les images Leclerc. :) Heureusement que les allemands n'ont pas produit une flotte entière de Bismarks et les japonais une flotte compléte de Yamamotos car la guerre maritime aurait alors était terriblement difficile pour les navires alliés.

c' est vrailes photos sont très bien Leclerc :)

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voici les deux les plus balaises, le yamato et le musashi et un croiseur lourd dans le golf de Brunei!!

C'est normal car le musashi est la réplique exact du yamato, ce sont des bateaux "sisters" comme on dit ;)

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des sister ships pour être plus précis, ce qui donne comme abréviation SS. alors ne vous etonnez pas si vous voyez marqué "SS Yorkshire" (par exemple), c'est une classe de bateau. ;)

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Voici la fin du YamatoSa dernière mission fut l'opération Ten-Go, dans le contexte de la bataille d'Okinawa, début avril 1945. Le Yamato fut envoyé en mission suicide attaquer la flotte américaine qui soutenait le débarquement des troupes sur l'ouest de l'île. Le plan consistait à causer un maximum de dégâts aux navires de soutien, puis d'aller s'échouer pour servir de batterie côtière avant de faire sauter le navireLe 6 avril, le Yamato, avec un équipage renforcé, quitta le port de Tokuyama avec son escorte. La flotille fut repérée le lendemain faisant route au sud. La Task Force 58 lança 400 avions pour l'intercepter, qui engagèrent le combat en début d'après-midi. Le Yamato, frappé par au moins 8 bombes et 13 torpilles, explosa à 14 heures 20. Il chavira sur babord et coula à quelques 200 km d'Okinawa. Environ 2475 hommes d'équipages périrent et 269 survécurent.L'épave gît à 300 m de profondeur, coupée en deux au niveau du magasin de la tourelle avant qui a explosé, et a été explorée en 1985 et 1999. ;)

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