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Pour avoir le drapeau allemand avec une croix gammée, tu as mis un Mod ou c’est d’origine ?

Oups ! J'ai oublié de flouter le drapeau ! C'est un mod bien sûr : drapeaux historiques ^_^Impossible d'avoir la croix gammée d'origine, Paradox ne veut pas d'ennui.Notons que la version boîte du jeu en allemand est encore plus modifiée au niveau des noms et des photos (du coup elle est incompatible avec SF).

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Oups ! J'ai oublié de flouter le drapeau ! C'est un mod bien sûr : drapeaux historiques ^_^Impossible d'avoir la croix gammée d'origine, Paradox ne veut pas d'ennui.Notons que la version boîte du jeu en allemand est encore plus modifiée au niveau des noms et des photos (du coup elle est incompatible avec SF).

Pourquoi flouter, tu joue a un jeux historique, en quoi sa gène ?

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C'est pas tout à fait un mod, ça ne change pas les lettres du jeu (je pinaille)

Ben si, c'est un mod graphique. :angel: Pour Major421 : je disais ça en rapport avec le forum Paradox, là bas il est interdit de parler de certains symboles, du coup je suis resté dans cet esprit là après la remarque d'Atlantis, voilà. :skull:

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Hop là, toute la série HoI bénéficie de 66% de réduction sur Steam, dans le cadre de l'opération promo du jour de Steam (bon il reste moins d'une heure pour HoI au moment où j'écris mais bon,).Sinon, il y a un patch beta pour SF qui est sorti, il améliore vraiment le jeu, je conseille de le tester. Disponible uniquement aux utilisateurs enregistrés, dans la section tech support. Changelog :

- Slightly decreased the impact of convoy raiding on national unity- Removed the naval base position in Strasbourg, so the province is no longer erroneously coastal- Fixed a bug with the call to arms dialog not being shown when clicking on the icon- The American ministers Wendell Willkie and Charles McNary are now properly Republicans- Fixed a bug with AI counts of serial production constructions- Major increase in fuel and supply consumption of armored and mechanized brigades- The repulsion factor of diplomatic influence is now scaled by relative IC, if the government ideology is alien to the faction ideology. (_ADEF_REPULSION_IC_FACTOR_ in defines.lua)- Added some Soviet garrison divisions in the OOBs- Unit AI: More emphasis on garrison of very high VP provinces and supplier province, even if they are in a front- Fixed the bug with changing a Law resetting brigade upgrade cost & time- Fixed some localization issues with the German text- Fixed the bug with a unit finishing construction resetting brigade upgrade cost & time- Drastically improved the effects of the naval tech 'smallwarship_asw'- The Game will now start with German Language (some bad lines in SemperFi.csv)- Increased the alignment drift of government ideology from 1.25 to 2 (IDEOLOGY_WEIGHT in defines.lua)- Tweaked the OOBs to ensure better sorting of submarine models- Invasion AI: Fixed an issue with locking up due to an invalid naval path between the fetch point of an army and the staging province- Invasion AI: Improved army fetch port checks- Added back a lost fix to units getting stuck in neutral territory- "Exiled" unit speed is no longer modified by lack of fuel- Fixed a trigger issue with the Strategic Effect 'blockade_suez_channel'.- Fixed a trigger issue with the Strategic Effect 'control_over_gibraltar'.- Fixed the Arcade Mode freeze during "Adapting History".- Partisans can no longer spawn in impassable provinces- Sent expeditionary forces of an annexed country will now be deleted- Can no longer call an ally who is in the same faction as the target- Fixed a crash (and general weirdness) with the return of expeditionary HQs- HQs under AI control that do not allow reorganization no longer split off damaged ships anyway- Changed the radio range rules so a HQ gets all benefits as long as each HQ in the chain is in range of its own HQ- Unit AI: Reduced network traffic by not sending explicit commands to detach units (they are detached by the attach command)- Unit AI: Improved hierarchy maintenance- Fixed a bug in Operation Zeppelin- The correct Italian 1936 OOB should now be used- Fixed a bug with automated Theatre HQs not responding to objectives set in non-hostile areas if they had a hostile front- Fixed some issues with HQ reassignment indecision- Tweaked some Northern Scandinavian provinces- When a country leaves a faction, all allied objectives related to it will be removed.- Fixed exploit where a player could assign too many CAGs to a carrier.- Britain can now oppose the Munich Agreement, which will weaken them, make the commonwealth much moreneutral and buff France and start WW2 early over czechoslovakia. The AI will never do this, but its an option intended for people playing Britain.- Added Events:Baldwin ResignsThe Norwegian DebateThe King calls ChurchillThe King calls Halifax- Further tweaks to the Japanese 1936 OOB- Fixed a bug with the visual unit hierarchy where detached divisions didn't update the hierarchy.- Newly deployed units are now added to the oob browser.- Buttons with shortcuts now have their shortcuts showing up in the tooltips.- If the player doesn't select exactly 15 victory conditions, the game randomly removes/adds conditions to make it 15.- Added some shortcuts to the oob browser and unit view.- Added some extra text to BattleWon, NavalBattleWon and AirBattleWon- All BattleWon, NavalBattleWon and AirBattleWon now have a short "We have won the battle of...!" or similar- Operation Tannenbaum is no longer a primary Victory Condition- Some changes to the Surrender events- Tech sharing is now removed properly when canceled.- Fixed the missing model picture bug

:skull:

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ce patch est prevu pour quand?moi le probleme d'image me derange c'est pour cela que je n'ai joué que 30 sec

Ben il est déjà dispo (en version beta). :skull: D'ailleurs on en est au patch 2.02 beta. Honnêtement ça vaut le coup d'essayer, bien sûr il faut avoir enregistré son jeu pour y avoir accès. :angel: Changelog :

- Fixed a crash that could occur when loading save games with weird province modifiers (from a different mod or something.)- Fixed a crash with unit plan min forces not always being initialized correctly- Fixed a crash that could occur for AI CAGs with a null base- Fixed a crash bug with unit deletion if loaded on planes- Units loaded on planes are now properly deleted if the plane is destroyed- Removed the point of sea attack from CVLs- Fixed a bug with Sea Zone 11446 being in the Mediterranean region- NAP rules now change with 6 month intervals, down from 9- Unit AI: Fixed an issue with strategic air bombing only picking one target- Changed the strategic bombing order to stop targetting provinces below 1 IC immediately.- Naval AI: Rewrote ASW to use patrol orders instead of the useless convoy escort order- Naval AI: Prio on patrolling provinces around attacked convoys- Tech view tooltips don't overlap- Unit visibility more consistent- 3D missing collision objects can now be selected- Minor memory leaks removed- Unit AI: Fixed an issue with the creation of new Corps HQs for garrison divisions- Fixed a probable cause of crashes with deleted convoys in owner areas- Added a tooltip for when paratroops cannot load due to low org- Added some safety checks on reload pertaining to units with no location- Initial model submarines are now much worse at convoy attacks, but the gain from torpedo tech is higher- Small Warships ASW tech now provides a bit more detection- Convoy escorts now dish out a lot more org damage to raiders, and a bit more strength damage- Resource needs reported differently to the lua.- Unit AI: Snappier re-checks of temporarily blocked straits- Invasion AI: Fixed an issue where it would go brain dead if the country no longer has access to the current staging province- Fixed the bad naval base position for province Pärnu- Corrected VPs in Tibet- Fixed the trigger for General Winter- Fixed a bug with intra home area supply convoys- Fixed a bug with automated HQs below Theatre level suddenly deciding to defend the whole theatre front- Tweaked infrastructure in America- More Urban Terrain provinces added- Location fixes- Russia has more leadership- Vorenezh river corrected- Fixed incorect tag assignment to marco polo prepare for war in the JAP.lua file- Added the lsActorTag variable to the trade section in the USA.lua file- Militia techs added to Russian AI ignore list- Russia will no longer build garrison units.- Russia build weights adjusted to build more armor and less infantry.- Germany build weights adjusted to build more armor and less infantry.- USA IC build weights adjust to build less ships and more air power.- Modified SPR/SPA join Axis check to be a penalty instead of a flat no and to take into account London/Gibraltar.- Russia had a duplicate decision method in the SOV.lua file, deleted the old one.- AI Nations in Factions will not offer alliances to other nations.- AI Nations will no longer offer NAPs to countries they are allied with or countries that are aligning to the same faction.- When an AI nation joins a faction it will break all of its alliances.- Cleaned up some un-unsed variables in ai_intelligence_minister.lua- Added a ValidFor check to the execution of laws in ai_politics_minister.lua- Made Italy and Japan higher influence priority for Germany- Turkey will be inclined to stay out of the war unless Moscow falls or the provinces on the Soviet/Turkish border fall- Turkey will be more inclined to trade with Germany- Portugal had is joining Axis penalty changed to a -50 chance if they have no neighbor in the Axis instead of impossible.- Added Poland, Denmark and Baltic States to Germanies list of countries not to waste time influencing.- Added an Ideology Bonus to the Influence score check in ai_diplomacy.lua- Fixed a small variable assignment in ai_production_minister to not retrieve the GetTechnologyStatus on each call.- Added a money buffer to the Trade AI of 0.10 so it will not always go down to a 0 (balance economy)- Italy and Japan will not join any faction that their Ideology group does not support regardless of influence.- Added a new hook for Influence ignore lists. This will cause the AI to never try and influence the specified countries even if to prevent them from joining an enemy.- Fixed an issue on how the AI calculates resources for building new IC.- AI Influence enhanced now and will rotate in and out countries to influence based on score- AI Influence now will cancel influences if its current diplomacy settings will not support it- AI had a parameter missing the production section for the Carrier call in the ai_production_minister.lua- AI production, fixed an issue if all unit counts where reaching 0 within a multiplier causing nothing to be built.- AI will no longer build planes if it has no airfields- AI countries that have no airfields should build at least 1 on their capital if they have the tech- AI will now always build units with 2 infantry brigades and 2 random leg unit support brigades.- AI if the AI does not have any leg unit support brigades it will be 3 infantry brigade divisions.- AI fixed a bug where if a minor went to war it could cause them to mass build structures instead of units.- AI France will no longer research militia nor build garrison units.- AI France production shifted to build more land units.

Le mieux c'est de faire une copie de son HoI3 SF et d'essayer le patch dessus. :rofl:

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Moi en faite pareil que Pzmause, quand j'ai vu que mes tanks moyen allemand avaient comme image un T-34 ça m'a direct refroidit :skull: du coup j'attend ce patch avec impatience.

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Je le reçoit dans quelque heures via steam!J'en bave, les blindés alleamdns vont faire qu'une bouché de ce monde ! :gun3:

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Enfaite je ne l'ai reçu que hier, mais bon je l'ai, et oui j'ai bien envie de te montrer mes derniers petits tours de magies :gun3:

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