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  1. 1 point
    Atlantis

    Command : Modern Air/Naval Operations

    Je vous livre un message qui m'est parvenu par le formulaire de contact du portail C.D.O : En complément, voici le très récent article de d'Histogames.com sur ce même jeu.
  2. 1 point
  3. 1 point
    HOI IV n’est pas un jeu très équilibré. Vous me direz « c’est normal, car les forces en présence lors de la seconde guerre mondiale ne l’étaient pas ». Oui, mais, lorsque le mode historique est activé ont pourrait s’attendre à ce que les rapports de forces soient équilibrés conformément à la réalité historique de l’époque. Or, ce n’est pas le cas : dans HOI IV l’Allemagne est clairement plus puissante que la France, ce déséquilibre n’étant pas le reflet de la réalité historique. Maintenant, avec la France, voici la manière de gagner, en mode historique et sans triche. Cela se résume à : construisez des murs ! Il convient de : Rapatrier en métropole l’ensemble de vos troupes, y compris celles en Afrique ou en Indochine. Placer l’ensemble de vos troupes sur 2 fronts : le premier, au Nord Est, face aux allemands, sur les frontières allemandes, luxembourgeoises et belges. Le second face aux italiens, au Sud-Est, le long de la frontière italienne. Construire une seule chose : des fortifications sur chaque province frontalière des fronts italiens et allemands. Partant du principe que vous démarrer la partie en 1936, arrivée en 1939, l’ensemble de vos fortifications auront atteint le niveau maximum, à savoir le niveau 10. Vous aurez ainsi formé une super ligne Maginot. Une fois que les allemands auront lancés les hostilités, ils ne passeront pas, même s’ils ont produit une grande quantité d’avions et qu’ils disposent d’une grande supériorité aérienne. Ils resteront bloqués à vos frontières. Le contournement pas la Belgique ne passera pas. Idem pour l’Italie, dans les Alpes et à Nice. A ce stade vous pouvez lancer la production massive d’usines d’armements, de chantiers navals et d’unités. En mode historique il est hautement probable que l’Allemagne ouvre les hostilités avec l’URSS mi 1941, avant l’hiver. Arrivé à l’hiver l’I.A va commencer à transférer des troupes qui se trouvent à vos frontières vers le front Est. Et là… vous n’avez plus qu’a « pousser », direction l’Est ! Au Sud Rome tombe très vite et Berlin ne tient guère plus longtemps. En appliquant cette stratégie le monde est souvent débarrassé de la menace nazie et fasciste avant la fin 1943.
  4. 1 point
    Kevin120k

    CSLA 2.0

    CSLA mod's objective is to approximate to post-nuclear central European warfare during the 1980s. Everything should be real - numbers of troops, equipment, military tactic, period battle plans, battle maps according to real satellite maps etc. Armour settings, vehicles and weapons performance has been set according to Jane's Armour And Artillery 2005-2006 handbook and other technical materials. In v2.0 release weapons' range, armour, turret rotation speed and health points values have been changed in order to achieve a better gameplay and playability. Website /Blog : cslamod4blitzkrieg.blogspot.com.es Game: Blitzkrieg 1 and Rolling Thunder Author: Ice bear/Soviet Man (v1.1), BKP (Rollup-up Release 2008), Kevin (v1.11 y v2.0) Date: September 08, 2012 File Name: CSLA_v2.0.exe File Size: 882,9 MB Mod Size: 2.91 GB CSLA 2.0 Release Project leaders: Ice Bear and Kevin. Mod's design: Ice Bear, Kevin, Soviet Man, Viriato13, Aleksej Fon Grozni, Joseph Porta, Alexgeroyamslava, Ares, Desert, 6SiC6. History May 2007: Version 1.1 originally released. February 2008: Roll-up Release version compiled by [bKP]. September 2011: Version 1.11 compiled by Kevin (BKPE). September 2012: Version 2.0 compiled by Kevin (BKPE). What´s new - CSLA Mod v2.0 combines BKP roll-up version of CSLA, and both the Battle of the Bulge 1988: St.Vith and Vielsam maps with new skins, new units, bugs fixed and other improvements. - It also includes three new maps created by Joseph Porta, and a new multiplayer map by Kevin. - Many new units from the old CSLA 1.2, from the OPFOR Mod and from the unreleased JNA Mod. - 268 military units as well as 92 civilian units. - New menu background by Corpbob. - An alternative UI from DTF's game Stalingrad. - New multilanguage installer (English and Spanish) by Sgt. Pepper (BKPE). - For more information, please, download this PDF - CSLA Mod Documentacion: http://sdrv.ms/P372y1 Installation The CSLA Mod v2.0 is installed by default under Blitzkrieg 1 path. If you desire it, make necessary changes into the installer window. ¡¡¡WARNING!!! In order to enable improved engine features, this installation replaces both "ailogic.dll" and "gamett.dll" files in your "...Nival InteractiveBlitzkriegRun" folder. It also will install a new "music" folder. Please, DON´T FORGET to make a previous backup of your original files!!!!! CSLA mod doesn´t follow the original Blitzkrieg minimum system requirements. The mod is designed for -1 speed, although you can play as fast or slow as you want. DOWNLOAD CSLA_v2.0.part01 (100 MB) http://sdrv.ms/Os7swH CSLA_v2.0.part02 (100 MB) http://sdrv.ms/Os7yo8 CSLA_v2.0.part03 (100 MB) http://sdrv.ms/Os7AfQ CSLA_v2.0.part04 (100 MB) http://sdrv.ms/Os7C7q CSLA_v2.0.part05 (100 MB) http://sdrv.ms/Os7FQL CSLA_v2.0.part06 (100 MB) http://sdrv.ms/Os7JQp CSLA_v2.0.part07 (100 MB) http://sdrv.ms/Os7On8 CSLA_v2.0.part08 (100 MB) http://sdrv.ms/Os7Prk CSLA_v2.0.part09 (80 MB) http://sdrv.ms/Os7TqZ CSLA Mod Patch v2.0.1 *Now some thin and small wood fences can be overpassed by the infantry. *T-55AM2's xml file has been revised. *Now the original Tatra-813 truck has got destruction animations. *The 14.5mm KPVT weapon sound has been changed. *Spring terrain has been revised, because one of its tiles caused troubles when overpassing it with wheeled vehicles. *M220 TOW and Konkurs rocket launchers "name" files have been revised (in the Spanish version). *Rainy Day (Día Lluvioso) script has been revised so now the objective arrow dissapears when the mission is accomplished. *CSLA's multiplayer map script has been revised (thanks to Soldier110). Author: Kevin Date: 09/18/2012 File Name: CSLA_2.0.1_Patch_EN.zip File Size: 1.5 MB DOWNLOAD http://sdrv.ms/U9x9Yx
  5. 1 point
    Sukhoi

    Command : Modern Air/Naval Operations

    Pour résumer, vaut mieux être un spécialiste du matériel militaire et se débrouiller en anglais que l'inverse.
  6. 1 point
    Atlantis

    Command : Modern Air/Naval Operations

    Oui, ce jeu se positionne clairement comme le successeur de Harpoon.
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